وبلاگ

آشنایی با انواع پایه چرخ خیاطی و کاربرد آنها

تصویر شاخص پایه چرخ خیاطی

چرخ خیاطی پایه های زیادی دارد که هر یک برای دوخت و دوز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به طور کلی کاربرد پایه ها با هم فرق می کند و برای اینکه بتوانید دوخت لباس تمیز و بسیار ایده آلی داشته باشید باید از پایه چرخ خیاطی مخصوص همان دوخت استفاده نمایید.

ما در این مقاله انواع پایه چرخ خیاطی را با هم معرفی کرده و کاربرد هر یک را توضیح خواهیم داد.

انواع پایه چرخ خیاطی

دوخت لباس باید به دقت صورت بگیرد. به طور کلی شما برای باز کردن جا دکمه و یا برای مغزی دوزی و قیطان دوزی نیاز به پایه مخصوص چرخ خیاطی خواهید داشت.

بنابراین می بایست انواع پایه چرخ خیاطی و کاربرد هر یک را بشناسید و بدانید که در چه زمانی باید از آن ها استفاده نمایید.

پایه-چرخ-خیاطی

• پایه چرخ خیاطی جادکمه

همانطور که از نام این پایه چرخ خیاطی مشخص است برای ایجاد جا دکمه از آن استفاده می شود.

این پایه به دلیل داشتن فضای کافی به شما این امکان را می دهد تا جادکمه های یکدست و هم اندازه بر روی لباس خود ایجاد کنید و به طور کلی نظم خوبی به لباس خود بدهید.

• پایه چرخ خیاطی نوار اریب

کسانی که قصد دارند نوار اریب به لبه لباس خود بدوزند، معمولاً برای این کار دچار مشکل می‌شوند، چون پایه معمولی چرخ خیاطی سبب چین خوردن نوار اریب شده و به طور کلی زیبایی کار را زیر سوال می برد.

استفاده از پایه نوار اریب سبب می‌شود تا بتوانید به سادگی نوار اریب آماده را به پارچه بدوزید، این پایه مناسب گلدوزی نیز بوده و به طور کل قابلیت تنظیم دارد. استفاده از پایه چرخ خیاطی نوار اریب برای کارهای تزیینی نیز بسیار مناسب است.

• پایه چرخ خیاطی چین دوزی

برای دوخت دامن و یا لباس هایی که دارای چین هستند باید از پایه چرخ خیاطی مخصوصی استفاده کنید به طور کلی اگر از چرخ خیاطی با پایه معمولی برای چین دار کردن لباس استفاده کنید، در ابتدا نیاز است که یک دوخت درست انجام دهید

سپس نخ را بکشید که در نهایت هرگز چین منظمی نخواهد داشت اما پایه چین دوزی به شما این امکان را می دهد تا بتوانید چین مناسب برای سر آستین، یقه و یا دامن ایجاد نمایید.

پایه-مخصوص-چرخ-خیاطی2

• پایه چرخ خیاطی دوخت پولک

دوخت پولک با دست روی لباس کار بسیار دشواری است و زمان زیادی نیاز دارد به طور کلی استفاده از پایه چرخ خیاطی برای دوخت ریسهای پولکی به شما این امکان را می‌دهد

که ریسه های پولکی را با اشکال هندسی خاص بر روی لباس خود بدوزید و همینطور می توانید از پایه ها با سایزهای مختلف استفاده کنید.

کار با این پایه بسیار آسان بوده و به شما اجازه می‌دهد که طرح‌های کوچک و بزرگ را روی پارچه اجرا نمایید.

• پایه چرخ خیاطی ریسه مروارید

اگر از دسته افرادی هستید که علاقه زیادی به مروارید دوزی روی لباس دارید و از ریسه های مرواریدی روی لباس خود استفاده می‌کنید پایه چرخ خیاطی ریسه مروارید قطعاً به درد شما می خورد.

به این ترتیب دیگر نیازی نیست برای تزیین لباس های خود مروارید ها را با دست بدوزید، این پایه ها به شما این امکان را می‌دهد که به سادگی ریسه های مروارید را بر روی لباس بدوزید و این کار در سریع‌ترین زمان ممکن صورت می‌گیرد.

• پایه چرخ خیاطی دوخت زیپ مخفی

اگر خیاط هستید و یا به خیاطی علاقه دارید، برای دوخت زیپ مخفی اغلب دچار مشکل می‌شوید.

معمولاً دوخت زیپ مخفی با پایه های معمولی چرخ خیاطی به هیچ عنوان تمیز نخواهد بود اما پایه دوخت زیپ مخفی به شما این امکان را می دهد تا بتوانید به سادگی زیپ مخفی لباس را بدونید، بدون اینکه زیپ مشخص باشد.

زیپ درست در شیار مورد نظر قرار می‌گیرد و البته که دندانه های زیپ نیز در موقعیت درست خود باز و بسته می‌شوند. پایه دوخت زیپ مخفی در خیاطی بسیار مورد استفاده قرار می گیرند.

• پایه چرخ خیاطی دوخت چرم

دوخت و دوز پارچه های ضخیم مانند چرم و جین معمولاً کار بسیار دشواری است.

چون پایه های معمولی نمی توانند دوخت دوزی روی این پایه ها داشته باشند بنابراین می بایست از پایه دوخت چرم و یا پایه دوخت پارچه های ضخیم استفاده نمایید این پایه ها به طور کلی برای دوخت چرم های مصنوعی و جین استفاده شده است .

و دارای غلطک مخصوصی هستند که به سادگی روی چرب حرکت می کنند.

• پایه چرخ خیاطی رگه دوزی

از پایه های چرخ خیاطی رگه دوزی می توان برای دوخت یک سری رگه های منظم روی لباس استفاده کرد،

همینطور شرایطی فراهم است تا اندازه و فاصله رگه ها نیز قابل تنظیم باشد این پایه ها به طور کلی از نظر ساختار شرایط مخصوص به خود را دارند.

• پایه چرخ خیاطی لب برگردان

از پایه چرخ خیاطی لب برگردان برای دوخت لبه پارچه و لباس استفاده شده و یکی از بهترین پایه هایی است که در چرخ خیاطی مورد استفاده قرار می‌گیرد و به طور کلی برای دوخت پایین لباس مناسب است.

این پایه ها برای دوخت درز وسط دو پارچه استفاده شده و ساختار قابل قبولی دارند.

• پایه چرخ خیاطی دکمه زن

پایه های چرخ خیاطی دکمه زن برای تولیدی ها یکی از بهترین محصولات و پرکاربردترین محسوب شده و در شرایطی که نیاز است تا تعداد بالایی دکمه دوخته شود این پایه ها می توانند مورد استفاده قرار بگیرند.

به طور کلی پایه‌های دکمه زن در تولیدی های لباس از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است.

• پایه چرخ خیاطی دوخت کش

پایه چرخ خیاطی دوخت کش برای دوختن چین منظم روی لباس اجرا می‌شود. این پایه ها قابلیت دوخت کش پهن و باریک را دارند و همینطور برای دوخت روبان و نوار نیز استفاده می شوند. این پایه ها مناسب چرخ خیاطی گلدوزی نیز هستند.

پایه-مخصوص-چرخ-خیاطی

جدیدترین پایه چرخ خیاطی

برخی از پایه های چرخ خیاطی به نسبت به پایه های قبلی جدید بوده و به تازگی عرضه شده اند. یکی از این پایه ها به عنوان پایه سردوز شناخته می شود این پایه کمک می کند تا دیگر نیاز به خرید دستگاه سردوز نداشته باشید.

سردوز لباس با استفاده از این پایه خیلی راحت تر اجرا شده و به طور کلی فقط نیاز است که پایه چرخ خیاطی را تعویض نمایید.
پایه های سردوز در مدل های تیغ دار نیز ارز شده اند و برای گلدوزی و همینطور دوخت زیگزاگ مورد استفاده قرار می گیرند این طور که ارزیابی‌ها نشان می دهد

این پایه ها به طور کلی ساختار قابل قبولی داشته و برای اجرای آنها نیاز به مکانیسم مخصوصی است.

هر یک از انواع پایه چرخ خیاطی ساختار و عملکرد مخصوص به خود را دارند.

راهنمای خرید پایه های مخصوص چرخ خیاطی

برای خرید پایه چرخ خیاطی در ابتدا بررسی کنید که کدام پایه برای کار شما مناسب تر است از سوی دیگر باید بررسی کنید که پایه مورد نظر با مدل چرخ خیاطی شما سازگار است یا خیر.

دقت نمایید که پایه های چرخ خیاطی هر یک از نظر ساختار متفاوت هستند بنابراین در خرید باید به سبک و سایز هر یک دقت داشته باشید. همه چرخ خیاطی ها نیاز به پایه های مخصوص دوخت و دوز دارند تا خیاطی با دقت و نظم بیشتری انجام شود.

شما می توانید مشاوره های لازم در راستای خرید پایه چرخ خیاطی را از سایت ما (چرخ خیاطی) بگیرید و بهترین خرید را داشته باشید اگر سوالی دارید می توانید بپرسید تا شرایط را برای شما توضیح دهیم.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نُه × 8 =