وبلاگ

انواع پایه چرخ خیاطی صنعتی

انواع پایه چرخ خیاطی صنعتی

انواع پایه چرخ خیاطی صنعتی

به طور کلی امروزه با بیشتر شدن مشاغل دوخت و دوز استفاده از چرخ خیاطی های مختلف با رواج گسترده ای همراه بوده است. علاوه بر این موضوع نیاز است که بدانید چرخ های خیاطی مانند تمامی وسایل دیگر دارای ساختار پیچیده ای هستند. در نظر داشته باشید یک چرخ خیاطی می تواند دارای صد ها قطعه باشد که در دوخت شما تاثیرگذار است.

یکی از این قطعه ها، پایه چرخ خیاطی می باشد. پایه چرخ خیاطی در واقع به شما کمک می کند تا دوخت شما راحت تر انجام شود. در نظر داشته باشید دوخت و دوز تمامی پارچه ها به وسیله یک نوع پایه چرخ امکان پذیر نیست. چرا که برای هر پارچه یک پایه چرخ مخصوص تعبیه شده و همین موضوع باعث می شود تا امکان استفاده از یک نوع پایه چرخ برای انواع دوخت ها نباشد.

در  حال حاضر به دلیل استفاده بسیار زیاد مردم از پایه چرخ خیاطی شرکت های زیادی به عنوان تولیدکننده و فروشنده آن فعالیت دارند. توجه داشته باشید این قطعه در چرخ های خیاطی نقش مهمی را دارد بدین جهت رسیدگی به آن بسیار مهم است.

پایه چرخ خیاطی چیست؟

همان طور که عرض کردیم پایه چرخ خیاطی در واقع یک قطعه فلزی است که سبب می شود تا دوخت شما راحت تر صورت بگیرد. این پایه به نگاه دارنده پایه ای چرخ شما متصل می باشد که توسط یک پیچ کوچک و میله مهار می شود. همچنین برای تعویض پایه چرخ به وسیله جا به جایی اهرم چرخ انجام می شود. در نظر داشته باشید به هیچ عنوان نباید نگاه دارند پایه چرخ را جدا کنید مگر قصد تمیز کردن آن را داشته باشید.

پایه چرخ خیاطی
پایه چرخ خیاطی پرکاربرد

انواع پایه چرخ خیاطی صنعتی

یکی از مسائل فوق العاده مهم در رابطه با پایه چرخ ها شناسایی انواع این محصول می باشد. همان طور که گفته شد هر نوع دوخت دارای پایه چرخ متناسب خود می باشد. بدین جهت افرادی که به شکل حرفه ای در زمینه خیاطی فعالیت دارند باید با این قطعه ها آشنا باشند. از این رو قصد داریم تا برخی از پر فروش ترین و پر کاربردترین پایه های چرخ خیاطی را به شما معرفی کنیم.

پایه چرخ خیاطی ساده دوزی

این پایه چرخ خیاطی یعنی پایه ساده دوزی به عنوان یکی از پرکاربرد ترین پایه ها شناخته می شود. این پایه دارای دو نوع شکاف باز و شکاف نیمه باز در بازار ها یافت می شود.

در نظر داشته باشید پایه شکاف باز آن را پایه چندکاره نیز می نامند. علت چندکاره نامیدن پایه شکاف باز ساده دوزی این مسئله است که علاوه بر ساده دوزی، می تواند دوخت زیگزاگ را نیز انجام دهد. اما پایه های نیمه شکاف باز تنها می توانند کار ساده دوزی را انجام دهند.

پایه سردوز

توجه داشته باشید با این که می توان از پایه همه کاره دوخت زیگزاگ بر روی سر درز ها ایجاد نمود اما پاکدوزی آن به درستی انجام نمی شود. در این بین پایه سر دوز می تواند به راحتی پاکدوزی چرخ شما را انجام دهد.

پایه کوک شل و ریشه زن

در وسط پایه چرخ خیاطی کوک شل میله ای قرار گرفته است که استفاده از آن در چرخ خیاطی باعث می شود تا کوک شل ایجاد شود. توجه داشته باشید برای ریشه زدن نیز نیاز است تا برنامه چرخ، که وابسته به چرخ خیاطی شما می باشد اجرا شود.

پایه زیپ دوزی

در دیدگاه کلی زیپ ها به سه دسته کاپشنی، دوطرفه، مخفی دسته بندی می شوند که امکان دوخت هر سه زیپ با این پایه وجود دارد. اما توجه داشته باشید برای راحت بیشتر در دوخت و دوز برای هر یک از زیپ ها پایه خاصی طراحی شده است. هنگامی که قصد خرید پایه چرخ جداگانه برای زیپ های مختلف را داشتید حتما به بلندی یا کوتاهی میله چرخ خود توجه کنید.

پایه چرخ خیاطیبرخی از پایه های باکیفیت

پایه چرخ خیاطی پس دوز

امروزه چرخ های خیاطی مخصوصی برای انجام دوخت پس دوزی در بازار وجود دارد که به دوخت لبه های پایین لباس می پردازند. اما چرخ های دیگر نیز می توانند با استفاده از پایه چرخ خیاطی پس دوزی یا ژتون مخصوص آن به این نوع دوخت بپردازند.

پایه چرخ خیاطی گردونه دوزی یا ساتن دوزی

در دوخت ساتن دوزی، دوخت های زیگزاگ به قدری نزدیک به یکدیگر می شوند که در صورت استفاده از نخ ابریشمی شبیه به ساتن هستند. اگر قصد دارید تا دو یا چند پارچه را به یکدیگر با نهایت دقت بدوزید استفاده از این پایه را پیشنهاد می کنیم.

پایه چرخ خیاطی مغزی دوزی

یکی از پایه های فوق العاده مهم که باید در منزل هر خیاطی وجود داشته باشد، پایه چرخ خیاطی نوار اریب می باشد. به وسیله این پایه می توان مغزی دوزی را به بهترین شکل ممکن انجام داد و در کنار این فعالیت نوار اریب نیز دوخت.

پایه چرخ قیطان دوزی

در بسیاری از چرخ ها پایه چرخ صنعتی خاصی در نظر گرفته شده که به وسیله آن می توان دوخت هایی همچون قیطان دوزی را انجام داد. در نظر داشته باشید در زیر این پایه ها شیار نسبتا کلفتی وجود دارد که در واقع قیطان در آن قرار می گیرد و دوخت بر روی آن انجام می گیرد. توجه داشته باشید که برای قیطان دوزی از پایه های همه کاره نیز می توان استفاده نمود. اما باید مراقب باشید تا سوزن دوخت زیگزاگ که بر روی آن قرار داده می شود به شکل منظم در کنار قیطان قرار بگیرد.

پایه چرخ خیاطیپایه مخصوص دوخت تزئینی

پایه چرخ خیاطی مخصوص نخ ماهی گیری

در بسیاری از چرخ ها پایه چرخ خیاطی مخصوص نخ ماهی گیری نیز وجود دارد. این نوع نخ در واقع نخی نایلونی می باشد و اصطلاحا شق است. استفاده از این نخ در گردونه دوزی و حتی در دوخت های زیگزاگی رواج دارد. شق بودن این نخ کمک زیادی به لباس می کند تا لباس شکلی موج دار داشته باشد.

پایه رگه دوزی

این نوع دوخت تزئینی بوده و بسیار نازک می باشد از این رو نیازمند دقت فراوانی می باشد. توجه داشته باشید در پشت پایه های مخصوص این دوخت شیار های نازکی قرار گرفته است. توجه داشته باشید دوخت رگه دوزی باید به وسیله نخ های دوقلو و با فاصله زیاد انجام شود. پس از دوخت نیز هر رگه باید اتو گردد.

پایه لب لول

پایه چرخ خیاطی لب لول برگردی در سر خود دارد که در واقع محل قرار گیری پارچه می باشد. پس از قرار گیری پارچه در آن قسمت باید اقدام به دوخت کرد. در این پایه می توان هم از دوخت ساده دوزی استفاده کرد و هم از دوخت زیگزاگ دوزی استفاده نمود.

پایه چرخ خیاطیپایه چرخ شکوفه زنی

خرید پایه چرخ خیاطی و لوازم یدکی چرخ خیاطی

امروزه فروشگاه های اینترنتی بسیار زیادی در حوزه فروش انواع لوازم یدکی چرخ خیاطی و پایه چرخ خیاطی فعالیت دارند.. یکی از این فروشگاه های اینترنتی که دارای سابقه طولانی مدتی می باشد و نزد خیاط های عزیز کشورمان محبوب است، فروشگاه میثم می باشد.

مردم عزیز کشور ایران از این پس می توانند برای خرید انواع لوازم یدکی چرخ خیاطی و خرید پایه چرخ خیاطی به وب سایت ما به نشانی ذکر شده https://charkhkhayaty.com یا در واقع همین وب سایت مراجعه نمایند. همچنین افرادی که پرسش های مختلفی در حوزه لوازم یدکی چرخ خیاطی دارند، می توانند با کارشناسان ما ارتباط برقرار کنند. در نظر داشته باشید شماره تماس پشتیبان های ما نیز در صفحات اصلی وب سایت درج شده است.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


پنج + 8 =