دسته‌بندی نشده

کاربرد چرخ خیاطی دوپایه و نحوه کارکرد و انواع آن

کاربرد چرخ خیاطی دوپایه و نحوه کارکرد و انواع آن

کاربرد چرخ خیاطی دوپایه و نحوه کارکرد و انواع آن 

چرخ خیاطی دوپایه نوعی چرخ صنعتی خیاطی است که کاربرد بسیار گسترده ای در ضخیم دوزی و دوخت چرم و پارچه های سنگین دارد. در یک چرخ معمولی خیاطی، لایه پایینی پارچه توسط پایه های داخل چرخ کشیده شده و لایه بالایی پارچه باید به صورت دستی توسط فرد جابه جا شود. با اختراع چرخ های خیاطی دوپایه تحولی بزرگ در صنعت دوخت رخ داد. این چرخ ها با پایه اضافه تر، کشش پارچه را از بالا و پایین به صورت همزمان ارائه می دهند، بنابراین می توان، اطمینان حاصل کرد که لایه های پارچه با سرعت ثابتی وارد چرخ دوخت می شوند. با به بازار آمدن چرخ های دوپایه خیاطی، مشکل جابه جا شدن لایه ها  توسط دستگاه در حین دوخت به صورت کامل حل گردید.

چرخ خیاطی دوپایه چه استفاده ای دارد؟

چرخ خیاطی دوپایه، دوختی تمیز را با ایجاد درزهایی صاف و یکنواخت در پارچه ایجاد می کند. این ویژگی برای لحاف دوزی صنعتی عالی است زیرا پارچه را به نرمی در داخل دستگاه هدایت کرده و در دوخت بالشتک ها و لحاف ها از گیر کردن مواد ضخیم در دستگاه جلوگیری می کند. چرخ دوپایه خیاطی برای پارچه های کم اصطکاک مانند چرم و وینیل نیز مناسب است و سرعت دوخت آنها را بدون نگرانی از سر خوردن پارچه از جای خود، بالا می برد. با استفاده از چرخ دوپایه، محصول نهایی شما ظاهری حرفه ای تر پیدا می کند و طرح دوخت شما کاملا چشمان مشتری را نوازش خواهد کرد، بدون این که پارچه ها در اطراف دوخت، نامرتب و چروک خورده به نظر برسند.

چرخ خیاطی دوپایه به طور کلی برای دوخت پارچه های ضخیمی چون چادرهای مسافرتی، سایبان، بادبان های قایق و محصولات برزنتی نیز مناسب است. این چرخ ها جایگاه ویژه ای در دوخت ساک های مسافرتی کیف ها و مصنوعات چرمی و برزنتی دارند. افزون بر آن چرخ های دوپایه برای دوخت لحاف، روتختی، بالشتک، مبل، کوسن و همچنین پارچه های جین ضخیم کاربرد وسیعی دارند.

چرخ خیاطیچرخ خیاطی دوپایه

کارکرد چرخ خیاطی دوپایه به چه صورت است؟

چرخ خیاطی دوپایه همان طور که از اسمش مشخص است، از دو پایه مجزا تشکیل شده است. پایه وسط که متصل به سوزن است، مختص دوخت بوده و پایه بعدی که در دو طرف قرار می گیرد، برای حرکت دادن پارچه طراحی شده است. هنگامی که پارچه در حال حرکت در چرخ است، پایه کناری قابلیت بلند شدن دارد. این مکانیزم باعث می شود، پایه دوخت، سوزن و پایه داخلی ماشین به راحتی تمام لایه های پارچه را با هم حمل کنند. این کار تا زمانی که طول معینی از بخیه حاصل شود، ادامه پیدا می کند.

وقتی پایه زیرین چرخ به طول معینی از دوخت رسید، پایه های بیرونی تحت فشار فنر پایین می آیند تا کار را محکم کنند. سپس سوزن به بالا حرکت کرده و پایه بیرونی محکم روی کار قرار می گیرد تا سوزن و پایه وسط در موقعیت بخیه بعدی قرار بگیرند و به همین ترتیب کار دوخت ادامه پیدا می کند. این مکانیزم دوخت باعث می شود که پارچه های متراکم، سنگین و لغزنده در هنگام دوخت از موقعیت خود خارج نشوند.

صرف انرژی کمتر در هنگام دوخت با چرخ دوپایه

یک چرخ دوپایه خیاطی باعث می شود که بدون دخالت دست و یا چروک خوردن پارچه به دوخت ادامه دهید. اگر از چرخ های معمولی برای دوخت پارچه های ضخیم استفاده کنید، پارچه هنگام دوخت، مرتبا جابجا شده و و خسته کننده خواهد بود. در چرخ های دوپایه، لایه های بالایی و پایینی پارچه با سرعت یکسانی حرکت کرده و نیازی به صرف انرژی بیهوده در هنگام دوخت نمی باشد.

چرخ خیاطیتفاوت چرخ خیاطی دوپایه با چرخ معمولی

دوخت آسان روتختی و لحاف های پشم شیشه و الیاف

چرخ خیاطی دوپایه از لوازم ضروری برای دوخت لحاف است. این دستگاه لایه های بالایی، میانی و پایینی را در کنار هم نگه می دارد و از ایجاد چین و چروک های ریز در حین کار جلوگیری می نماید. چرخ های دوپایه می توانند، دوخت صاف و طرح های منحنی را بر روی پارچه های لحاف و روتختی پیاده سازی نمایند.

دوخت نوارهای بلند با چرخ دوپایه

آیا تا به حال به موج های عجیبی که بر روی دوخت بند کیف دستی خود دارید، دقت کرده اید؟ این مشکل زمانی رخ می دهد که دوخت به وسیله چرخ معمولی انجام شده و جهت دوخت کمی تغییر پیدا کند. برای از بین بردن این امواج مزاحم، بهترین راه استفاده از چرخ های دوپایه خیاطی است. دوخت نوارهای بلند، یکی از خسته کننده ترین دوخت ها بوده و نیاز به تمرکز و دقت بالا دارد. برای دوخت تمیز یا باید سنجاق کاری طولانی را در نوارها انجام دهید که خود مثال بارز اتلاف وقت است و یا از چرخ خیاطی دوپایه استفاده نمایید. با استفاده از این چرخ ها با خیالی راحت و در مدتی کوتاه نوارهای طولانی را خواهید دوخت.

چرخ خیاطیچرخ خیاطی دوپایه

دوخت پارچه های سنگین

چرخ های خیاطی دوپایه برای دوخت پارچه های سنگینی مانند چرم، وینیل، برزنت و پارچه های شمعی ضخیم عالی هستند. این چرخ ها بهترین گزینه برای دوخت سایبان های ضد آب می باشند. به طور کلی هر محصولی که برای استفاده در فضای باز دوخته می شود، با استفاده از چرخ دوپایه تمیزتر به نظر خواهد رسید. پرده های آفتابی و بادبان های قایق نیز با استفاده از چرخ خیاطی راحت تر دوخته می شوند. بسیاری از کارگاه های دوخت، چرخ دوپایه را به عنوان چرخ اصلی خود در دوخت پارچه های گوناگون به کار می برند.

چرخ خیاطی دوپایه برای دوخت چرم

انواع چرخ خیاطی دوپایه

چرخ خیاطی دوپایه از نظر نوع تکنولوژی ساخت دارای دسته بندی زیر است:

  • چرخ دوپایه خیاطی مکانیکی: این چرخ ها برای کار نیاز به وارد کردن نیروی مکانیکی دارند. چرخ مکانیکی، ساده بوده و الگوی دوخت کمتری نسبت به انواع دیگر دارد، اما دارای استحکام بالاتری می باشد.
  • چرخ دوپایه دینام سر خود: این چرخ ها نیز از تکنولوژی ساخت مکانیکی برخوردار بوده و دارای موتور سر خود می باشند. دینام سر خود به صورت قابل ملاحظه ای باعث کاهش لرزش و صدای چرخ می شود.
  • چرخ دوپایه دینام بزرگ: دینام در این چرخ ها در زیر تخته پایه قرار گرفته است. چرخ های دینام بزرگ، عموما وزن بیشتری داشته و برای دوخت ضخیم ترین پارچه ها به کار می روند.
  • چرخ دوپایه کامپیوتری: چرخ های کامپیوتری دارای الگوها و برنامه های دوخت متنوع می باشند. در این چرخ ها، میزان کشش کوک و سرعت دوخت قابل برنامه ریزی است. سیستم نخ قطع کن اتومات و پایه بلند کن خودکار نیز از ویژگی های چرخ های کامپیوتری می باشد.

علاوه بر تکنولوژی ساخت، چرخ های دوپایه خیاطی از نظر طول دوخت چرخ نیز با هم تفاوت دارند. به طور مثال طول دوخت در چرخ دوپایه 8 درجه بین 1 تا 8 میل بوده و طول دوخت در چرخ 12 درجه بین 1 تا 12 میل است. چرخ های 8 درجه کاربرد بیشتری در دوخت پارچه های مختلف دارند، چرخ های 12 درجه نیز دوخت های درشت و تزئینی ایجاد می نمایند.

خرید چرخ خیاطی دوپایه

اگر به دنبال خرید چرخ خیاطی صنعتی دوپایه با کیفیت بسیار عالی و قیمت مناسب هستید، پیشنهاد ما مراجعه به سایت https://charkhkhayaty.com/ می باشد. این سایت به صورت تخصصی عرضه کننده انواع چرخ های خیاطی صنعتی و خانگی، لوازم جانبی چرخ خیاطی، اتوهای صنعتی و سردوز می باشد. یکی از چرخ های صنعتی دوپایه که در این سایت عرضه می شود، چرخ دوپایه با مارک تیپیکال است که از باکیفیت ترین و پرفروش ترین چرخ های خیاطی موجود در بازار می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


− 4 = دو