وبلاگ

معرفی کامل قطعات چرخ خیاطی جک

قطعات چرخ خیاطی جک

پیشگفتار:

چرخ خیاطی یا ماشین دوزندگی دستگاه دوخت پارچه است که به کمک سوزن و نخ قسمت‌های مختلف پارچه را به هم متصل می‌نماید. ماشین چرخ خیاطی اولین بار توسط تامیس سنت در دنیا به ثبت رسید.

اما ماشین خیاطی اختراع شده توسط الیاس هاو آمریکایی توانست تحول عظیمی را در صنعت پوشاک به وجود آورد. در حال حاضر شرکت‌های بسیاری مشغول  تولید انواع مختلف ماشین‌های چرخ خیاطی در سرتاسر دنیا هستند.

شرکت ماشین‌سازی جک با تولید چرخ خیاطی‌های باکیفیت و تامین قطعات چرخ خیاطی جک توانسته خود را به عنوان مطرح‌ترین و معروف‌ترین تولیدکننده ماشین‌های دوزندگی به کل جهان معرفی نماید.

تاریخچه شرکت جک:

کارخانه تولید چرخ خیاطی صنعتی جک در سال 1995 در یکی از ایالت‌های چین شروع به فعالیت نمود. اولین محصولی که توسط این شرکت روانه بازار شد، سری چرخ خیاطی‌های صنعتی راسته‌دوز بود.

در سال 2003 شرکت جک با تولید چرخ‌های صنعتی میاندوز و سردوز در کنار چرخ‌های خیاطی‌های راسته‌دوز ،توانست توجه مخاطبان این صنعت را به سوی خود جلب نماید.

امروزه این شرکت سهم بزرگی در بازار جهانی تولید چرخ خیاطی‌های صنعتی دارد. شرکت جک پیشتاز فروش انواع ماشین‌های خیاطی صنعتی می‌باشد.

شرکت جک توانسته با شرکت‌های معتبری همچون تاپ کت – بولمر آلمان، شرکت مکانیک و الکتریک تاپ کات-بولمر تایجو و شرکت مکانیک و الکتریک زوبو ژجیانگ همکاری نماید . این شرکت در حال حاضر به عنوان یک شرکت بین المللی شناخته می شود.

شرکت جک در حال حاضر به‌عنوان ابر کارخانه تولید کننده دستگاه ها و ملزومات خیاطی همچون دستگاه طاقه پهن کن، ماشین برش خودکار، چرخ خیاطی راسته‌دوز، چرخ خیاطی سردوز، چرخ خیاطی میاندوز، چرخ های فیلتاب دوز مشغول به فعالیت است. این شرکت توانسته با طراحی و تولید قطعات چرخ خیاطی جک به‌عنوان برترین شرکت تولید کننده ماشین‌های دوزندگی به دنیا معرفی شود.

شاید به جرات بتوان گفت این شرکت شهرت خود را مدیون خدمات پس از فروش و شبکه‌های گسترده تعمیرات خود است. نمایندگی‌های معتبر شرکت جک در سرتاسر دنیا قطعات چرخ خیاطی جک را با عالی‌ترین کیفیت به مشتری عرضه می‌نمایند. شایان ذکر است، تمام نمایندگی تعمیرات این شرکت زیر نظر تکنسین‌های کارکشته تعلیم دیده‌اند.

بر همین اساس کارکنان نمایندگی‌ها دارای توانایی بالایی در تعمیرات و تامین قطعات چرخ خیاطی جک هستند.

شکل 1، نمایی از شرکت بین المللی جک 

 

قطعات چرخ خیاطی جک شامل چه قطعاتی می‌شود؟

چرخ خیاطی‌های صنعتی به عنوان رکن اصلی صنعت دوخت و دوز و تولید پوشاک محسوب می‌شوند. چرخ‌های خیاطی به دلیل اینکه برای دوخت حجم گسترده‌ای از پارچه مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ به دسته‌های مختلفی تقسیم‌بندی می‌شوند و هر کدام مرحله خاصی از دوخت و فرایند تولید پوشاک را مورد استفاده قرار می گیرد.

به همین دلیل هر کدام از این دستگاه‌ها دارای تجهیزات و قطعات مخصوصی هستند. بخش تامین قطعات چرخ خیاطی جک  توانسته با تولید قطعات باکیفیت چرخ‌های صنعتی زمینه  ارتقا و کارایی چرخ‌های خیاطی را فراهم نماید.

چرخ‌های خیاطی مانند هر دستگاه دیگری به مرور زمان استهلاک یافته و گاهی کل قطعه یا قسمتی از آن خراب می‌شود. بر همین اساس برای استفاده مجدد از ماشین دوزندگی باید قطعات فرسوده شناسایی و تعویض شود. بنابراین بهتر است با قطعات مختلف چرخ خیاطی آشنا شوید:

اجزای اصلی چرخ خیاطی:

ماکو و ماسوره:

ماسوره یک نوع قرقره نخ است که در داخل قطعه‌ای بنام ماکو و در زیر چرخ خیاطی نصب می شود. ماکو و ماسوره نخ زیرین چرخ را برای دوخت تنظیم می‌کنند.

ماسوره از جنس‌های مختلفی تولید می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به ماسوره فلزی و پلاستیکی و شیشه‌ای اشاره نمود. میزان نخ خروجی از ماسوره توسط پیچ کوچک تعبیه شده در بدنه ماکو تنظیم می‌شود. شکستن و یا ترک برداشتن ماکو در چرخ خیاطی‌های صنعتی بسیار شایع است. تولید و ساخت ماکو یکی از فعالیت های بخش تولید قطعات چرخ خیاطی جک محسوب می شود.

سوزن:

رکن اصلی در ماشین‌های خیاطی سوزن‌ها هستند. سوزن کار اصلی دوخت و دوز را انجام می‌دهد. بر همین اساس نوع و اندازه سوزن نصب شده بر روی چرخ خیاطی باید متناسب با سرعت و مدل دوخت دوز و ضخامت پارچه باشد. توجه نماید که نصب صحیح سوزن در بدنه چرخ خیاطی بسیار مهم است.

اگر سوزن درست جا انداخته نشود یا دوخت و پارچه را خراب می‌کند و یا می‌شکند. سوزن ارزان‌ترین قطعه چرخ خیاطی محسوب می شود؛ چرا که این قطعه در بازه‌های زمانی بسیار کوتاهی تعویض می‌شود.

کار پیش‌بر:

اگر به محل دوخت چرخ خیاطی توجه کنید درست در زیر محل قرارگیری سوزن و پایه، شیاری وجود دارد که داخل آن قطعات دنده‌ای تعبیه شده که به آن کار پیش‌بر اطلاق می‌شود.

این قسمت نقش رد کردن قسمت دوخته شده پارچه را به عهده دارد. علاوه بر آن این قسمت پرزها و نخ‌های اضافی ریز را جمع کرده و به قسمت زیرین چرخ خیاطی انتقال می‌دهد توصیه می‌کنیم هرچند وقت یک‌بار این قسمت را تمیز نمایید.

پایه‌های خیاطی:

پایه‌های خیاطی وظیفه تنظیم محل دقیق دوخت و رد کردن پارچه دوخته شده را بر عهده دارند. پایه‌های مختلفی وجود دارد که هرکدام کارایی خاصی در دوخت پارچه دارند. یکی از قطعات چرخ خیاطی جک پایه‌های مختلف هستند.

دینام و سیستم برق‌رسانی:

امروزه در چرخ‌های خیاطی از انرژِی الکتریسیته برای افزایش سرعت دوخت استفاده می‌شود. سیستم الکتریکی تعبیه شده در داخل ماشین ممکن است به‌مرور زمان دچار اختلال شود.

بخش تامین کننده قطعات چرخ خیاطی جک با تولید و طراحی دینام‌های قدرتمندی در بدنه سیستم الکترونیکی چرخ خیاطی توانسته ماشین‌های قدرتمندی به بازار عرضه نماید که با سرعت دوخت و دوز را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.

شکل 2، قطعات چرخ خیاطی جک یکی از باکیفیت ترین محصولات این شرکت محسوب می شود.

شیطانک چرخ خیاطی:

این قطعه وظیفه رد کردن نخ را بر عهده دارد و غالبا در سمت چپ دستگاه قرار می‌گیرد.

توپک چرخ خیاطی:

اگر به قسمت پشتی چرخ خیاطی دقت کنید، یک قسمت گرد و توپی مانند را خواهید دید که به آن توپک یا توپی چرخ خیاطی گفته می شود.

توپک وظیفه جابه‌جایی سوزن بر روی پارچه‌ را به عهده دارد. حرکت توپک بسیار روان است و می‌توان با دست نیز آن را حرکت داد. هنگامی‌که شما پای خود را بر روی پدال چرخ خیاطی صنعتی فشار می‌دهید. توپک شروع به چرخش کرده و سوزن را برای دوخت پارچه جابه‌جا می‌نماید.

بخش هدایت‌گر نخ:

قطعاتی فلزی کوچکی در بخش‌های مختلف بدنه چرخ خیاطی تعبیه شدن که وظیفه هدایت و تنظیم نخ را به عهده دارند. اصلی‌ترین وظیفه این قطعات تنظیم سرعت حرکت نخ قرقره به‌سوی قسمت دوخت است.

 دکمه و سویچ‌های تنظیم دوخت:

این قسمت وظیفه تنظیم سرعت و نوع دوخت را به عهده دارد. با استفاده از این سویچ ها می‌توان فاصله و نوع را تنظیم نمود.

شکل 3، چرخ خیاطی صنعتی جک

کلام آخر …

شرکت جک توانسته با توسعه فعالیت خود و ارائه محصولات و قطعات با کیفیت در سرتاسر جهان به عنوان معروف‌ترین برند تولید کننده چرخ‌های خیاطی صنعتی مطرح شود.

این شرکت با تولید و توسعه چرخ خیاطی‌های صنعتی کامپیوتری توانست برای اولین در صنعت پوشاک و دوخت صنعت را با فنّاوری و دانش درآمیخته و چهره جدیدی از چرخ‌های خیاطی مدرن را به جهان معرفی نماید.

بخش تامین قطعات چرخ خیاطی جک در تمام مسیر با آموزش تکنسین‌های مجرب و متخصص توانسته فعالیت‌های شرکت را پوشش داده و در جهت ارتقای کیفیت محصولات این مجموعه گام‌های اساسی بردارد.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


2 + = یازده