دسته‌بندی نشده

آموزش نصب و راه اندازی اتو سیلتر

اتو سیلتر

آموزش نصب و راه اندازی اتو سیلتر 

اتو سیلتر از مارک های بسیار معتبر در زمینه اتوهای صنعتی مخزن دار است. همانطور که می دانید، اتوهای بخار برای کارکرد صحیح احتیاج به آب دارند. در اتوهای بدون مخزن، آب در بخشی از بدنه خود اتو قرار گرفته و وزن اتو در هنگام اتوکشی بالا می رود. اما اتوهای مخزن دار اتو هایی هستند که بیشتر جنبه صنعتی داشته و مخزن جداگانه ای برای آب دارند. اتوکشی با این اتوها بسیار آسان و سریع است زیرا علاوه بر سبکی اتو در هنگام کار، آب بیشتری را در مخزن خود حفظ می کنند. از طرفی این اتوها دارای قدرت بالاتر بوده و فشار بخار بیشتری را به البسه وارد می نمایند.

موارد مصرف و کاربرد اتو سیلتر چیست؟

همه می دانیم که کارگاه ها و تولیدی های دوخت البسه، نیاز مبرم به اتوکشی پارچه در حین فرآیند تولید دارند. اتوهای مخزن دار صنعتی به دلیل وجود مخزن مجزا، آب بیشتری نگهداری کرده و برای اتوکشی البسه در تعداد بالا مفید هستند. از طرفی فشار تولید شده در این اتوها، 6 برابر اتوهای معمولی است، در نتیجه البسه و پارچه ها را بدون چروک تحویل می دهند. اتو مخزن دار سیلتر قابل استفاده توسط خیاط ها، خشکشویی ها، تولید کنندگان پوشاک، هتل ها، فروشگاه ها، مزون های لباس و کارگاه های تولیدی لباس است.

اتو سیلتر

اتو سیلتر مخزن دار

اتو سیلتر از اتوهای مخزن دار با کیفیت است که برای اتو کردن انواع و اقسام پارچه ها اعم از پارچه های ضخیم و پارچه های ظریف و نازک مناسب می باشد. گزینه کنترل دما که در این اتو وجود دارد، دمای مناسب برای اتو کردن انواع پارچه ها را در مدت زمان کوتاهی تنظیم می نماید. نگرانی از بابت ایمنی در هنگام کار با اتو از دغدغه های مهم در تولیدی ها است، اما با استفاده از اتوهای سیلتر جای هیچ نگرانی وجود نخواهد داشت زیرا این اتوها مجهز به صفحه نسوز هستند. آنها ایمنی بالایی را فراهم می نمایند، در نتیجه منجر به سوختن و برق افتادن لباس ها نخواهند شد. اتوهای بخار مخزن دار سیلتر از تجهیزات پر مصرف در پرده دوزی ها هستند زیرا امکان اتو کردن عمودی پرده ها توسط اتو سیلتر مخزن دار وجود دارد.

اجزای تشکیل دهنده اتو سیلتر

اتو سیلتر از ابزارهای پر قدرت برای اتوکشی پارچه و البسه در کارگاه ها است. این اتو دارای اجزای تشکیل دهنده زیر می باشد:

  • بدنه دستگاه (شامل مخزن بخار)
  • دکمه روشن و خاموش دستگاه
  • دکمه روشن و خاموش مخزن بخار
  • چراغ نشانگر بخار آماده
  • چراغ اخطار اتمام آب
  • درب مخزن آب با کلید امنیت
  • شیلنگ بخار
  • میکروسوئیچ کنترل بخار
  • دکمه تنظیم حرارت
  • سینی استراحت اتو
  • نشانگر میزان بخار مخزن

اتو سیلتراجزای تشکیل دهنده اتو سیلتر

روش راه اندازی و استفاده از اتو سیلتر

اگر به تازگی اتو سیلتر مخزن دار خریداری کرده اید و قصد راه اندازی اتو را دارید، ما در این جا روش اصولی کار با این اتو را به صورت گام به گام شرح خواهیم داد:

  • در ابتدای کار، درب مخزن آب اتو را باز کنید و حدود 2 لیتر آب را در داخل مخزن بریزید. دقت بفرمایید که برای اتو، حتما از آب مقطر و یا جوشیده استفاده نمایید. بعد از ریختن آب، حتما درب مخزن را ببندید.
  • اتو مخزن دار سیلتر را به برق وصل نمایید.
  • دکمه روشن و خاموش دستگاه و دکمه روشن و خاموش مخزن بخار را در حالت ON قرار دهید. شما می توانید، هر دو کلید را با هم و یا کلید داغ شدن اتو را چند دقیقه بعد از جوش آمدن آب داخل مخزن فشار دهید. بعد از فشردن کلید مخزن بخار، آب بین 7 الی 10 دقیقه طول می کشد تا به جوش آید. داغ شدن اتو نیز حدود 5 دقیقه زمان خواهد برد.
  • زمانی که فشار بخار به اندازه لازم رسید، چراغ نشانگر آماده بودن بخار روشن می شود. در این مرحله منتظر داغ شدن کف اتو بمانید.
  • در پایان با داغ شدن کف اتو، کلید خروج بخار را که روی دسته اتو است، با انگشت شست فشار داده و به اتو کردن بپردازید.

دقت داشته باشید که با تغییر وضعیت کلید تنظیم حرارت می توانید، میزان بخار را متناسب با جنس پارچه و البسه تنظیم نمایید. برای پارچه های نازک، ظریف و یا پشمی از حالت اتو خشک و برای دیگر پارچه ها از اتوی بخار استفاده کنید.

  • اتوی خشک (یک دایره توپر) برای پارچه های ظریف مانند ابریشم و حریر و همچنین پارچه های نایلونی، ویسکوز و آکرلیک و غیره.
  • اتوی خشک (دو دایره توپر) برای پارچه های پشمی و ابریشم مصنوعی.
  • اتوی بخار (سه دایره توپر) برای پارچه های پنبه ای.
  • اتوی بخار (چهار دایره توپر) برای پارچه های کتان.

اتو سیلترکفی نسوز در اتو مخزن دار سیلتر

در استفاده از اتو مخزن دار سیلتر به چه نکاتی باید دقت کرد؟

  • دقت داشته باشید که در هنگام داغ بودن اتو سیلتر هرگز نباید درب مخزن آب را باز کنید زیرا احتمال پاشیدن آب جوش به بیرون وجود دارد.
  • در اولین استفاده، ممکن است، متوجه وجود مقداری آب در مخزن اتو شوید که در کارخانه برای تست نهایی محصول ریخته شده است.
  • در صورتی که چراغ اخطار اتمام آب روشن شود، نشان دهنده این است که باید مجددا آب داخل مخزن بریزید. بدین منظور اتو را از برق کشیده و منتظر شوید که کاملا سرد شود، سپس درب مخزن را باز کرده و آب جوشیده به مخزن اضافه نمایید.
  • توجه داشته باشید که در اتو سیلتر 5 لیتری، حداکثر آبی که می توانید، بریزید 2 لیتر است.
  • با استفاده از اتو 3.5 لیتری سیلتر تا 4 ساعت و نیم به صورت مداوم می توانید، اتوکشی کنید، سپس به افزودن آب نیاز خواهید داشت.

علت ریزش قطرات آب در هنگام اتوکشی چیست؟

گاهی اوقات ممکن است، شاهد ریزش قطرات ریز آب از اتو سیلتر در هنگام اتوکشی باشیم. این مشکل معمولا زمانی بروز می کند که اتوی شما به اندازه لازم داغ نشده است، پس چند دقیقه بیشتر به اتو زمان دهید تا کاملا داغ شود. علت دیگر ریزش آب نیز به ریختن آب بیش از حد در مخزن برمی گردد. سعی کنید، بیشتر از 2 لیتر آب در مخزن نریزید. بهتر است قبل از ریختن آب در مخزن از لوله اندازه گیری استفاده کنید. بدین منظور لوله را به صورت عمودی به کف مخزن برسانید. سپس لوله را بیرون آورده و میزان آب را در لوله مندرج مشاهده نمایید.

اتو سیلترراه اندازی اتو سیلتر

در خرید اتو مخزن دار به چه مواردی باید دقت کرد؟

در خرید اتوهای مخزن دار لازم است، به مواردی چون گنجایش مخزن، توان مصرفی، سیستم خودکار بخار، کفی نسوز، فشارسنج و چراغ ترموستات تنظیم دما دقت نمود. اتو سیلتر تمامی این مشخصات را دارا بوده و از قدرتمندترین اتوهای مخزن دار موجود در بازار می باشد. اتو مخزن دار سیلتر دارای کیفیت ساخت عالی بوده و استانداردهای CE اروپا و  PSE جهانی را کسب نموده است.

سیلتر یکی از بهترین برندهای ترک است که به صورت تخصصی در زمینه تولید اتوهای کارگاهی و صنعتی فعالیت دارد. عملکرد عالی و دوام فوق العاده اتو سیلتر باعث شده است که این محصولات از فروش بالایی در بازار برخوردار باشند. برای خرید اتو مخزن دار سیلتر با مناسب ترین قیمت، پیشنهاد ما فروشگاه لوازم یدکی میثم (https://charkhkhayaty.com/) است. این مرکز با 30 سال تجربه درخشان و حرفه ای در زمینه عرضه و فروش چرخ خیاطی های خانگی و صنعتی، لوازم یدکی چرخ خیاطی و انواع اتو فعال است. شما می توانید، اتوهای مخزن دار سیلتر را با اطمینان از کیفیت و قیمت از این مرکز خریداری نمایید تا در اسرع وقت سفارش شما پردازش و سپس به آدرستان ارسال گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


8 − پنج =